Tulpen als ontvangst - Reisverslag uit Venice, Verenigde Staten van Ferry Wijck - WaarBenJij.nu Tulpen als ontvangst - Reisverslag uit Venice, Verenigde Staten van Ferry Wijck - WaarBenJij.nu

Tulpen als ontvangst

Blijf op de hoogte en volg Ferry

20 Februari 2019 | Verenigde Staten, Venice

Maandag 18 februari;
We hebben de koffers gepakt. De jongens en meiden moeten vandaag terug naar Holland. Hanny en ik hebben nog een dag. Gisteren heeft Elizabeth, moeder van Andrea en Frans, ons overgehaald om een nachtje bij hun te komen logeren. Ach how sweet, toevallig waren we nog op zoek naar een slaapplekje de nacht vóór ons vertrek. En ik zie het niet zitten om een plekje op te zoeken naast de vele homeless people in LA. Hoewel dan maak je zo wel veel vrienden...
We checken out en gaan nog eens naar Venice Beach. De Boardwalk is een hele leuke plek om zomaar rond te lopen en Helen en Joanne kopen nog wat souveniertjes voor de thuisblijvers. Je kijkt je ogen uit bij de vele straatartiesten. Muscle Beach is zeer gedateerd, maar het trekt nog steeds veel toeristen. Vooral omdat iedereen weet dat hier de solocarrière van Arnold Schwarzenegger is begonnen, spierbundels om verliefd op te worden en een heerlijke V-lijn bovenbody. We gaan naar een rooftopbar en kijken uit over Venice en Santa Monica. Een super point of view om pics te schieten van LA met op de achtergrond de bergen en het Hollywood sign.
Helaas, aan alles komt een eind. Met z'n allen nog eens gemijmerd over ieders ervaringen en gevoelens. Wat was nou het allerleukste wat jullie gedaan, gezien of meegemaakt hebben ? Allen; de wedding van Julian en Justin. Eerst de surprise at the hangout party. Zoals Julian het uitschreeuwde van blijdschap toen ze ons allemaal zag, awesome. Maar ook met meemaken van een typisch Amerikaanse bruiloft met hun gewoonten erom heen. De party was vanzelfsprekend, zoals de Wijckies dat kunnen. Toch zeker ook het gezellige samenzijn met de familie. Onvergetelijk !

Als de boys en girls naar het vliegveld vertrekken, gaan Hanny en ik northbound op de 405, richting Porter Ranch, een klein uurtje rijden van Venice. Op Crebs Ave wonen Elizabeth en Victor. Andrea woont er ook en Frans komt er zeker 3x per week. Frans heeft 2 huizen downtown LA. We spotten meteen enorme mooie villa's, de buurt zag er meteen geweldig mooi en goed onderhouden uit. Wat een ontvangst. Elizabeth blijkt een geweldige en mooie gastvrouw te zijn. Ze houdt van romantiek, het hele huis staat vol met bloemen en in onze slaapkamer pronken prachtige tulpen. Het mag wat kosten, want bloemen zijn duur in Cali. Het lijkt mij dat de fam geen gebrek aan geld hebben, maar er zeker niet over opscheppen. Het huis heeft 5 slaapkamers, 2 badkamers en 2 woonkamers. Er wordt nu gewerkt aan een grote ruimte, ik schat een opp van 5x6, om de toch al niet te kleine keuken te updaten. Ze willen, als alles klaar is het huis verkopen en kleiner wonen. Elizabeth heeft voor dinner gezorgd en haar zoon Robert Brard en zijn vriendin, en zoon Randy jr.en dochter Angela van Randy Brard droppen by om ons te ontmoeten. Quite a family here in de US. Het wordt erg gezellig met wijn voor de fam en water voor Hanny en mij.

Verslag uit: Verenigde Staten, Venice

Wijckiesgoeswest: California en Cuba

Nog twee daagjes knipperen met de oogjes en we trekken er weer op uit. Ha, dit wordt wel een hele bijzondere reis. Het eerste gedeelte wordt een gezamenlijk Wijckies uitje. Jawel, met het hele gezin en aan- en inhang incluis. The chocolate family gaat iemand verrassen op een bruiloft in California; onze baby cousin Julian en haar vriend Justin. Zij gaan trouwen en hebben een winery uitgekozen als trouwlocatie.En wel in het plaatsje Ramona, dicht bij San Diego. Laat nou haar moeder, mijn nicht, ook Ramona heten. How loyal and romantic. Met de Wijckies gaan we daarna nog eens een 10 daagse rondreis maken door Cali en Nevada. Hoe leuk is dat ? In welk gezin willen de volwassen kinderen nog met die paps en die mams op route ? Ik geniet nu al.
Als de boys en girls terug gaan naar Holland, pakken Hanny en ik de plane naar Cuba. Een land dat op ieders bucketlist zal staan. We weten niet wat we daar aantreffen na die verwoestende tornado van vorige week in Havana, maar laten we positief blijven. Er is veel te zien en te beleven op Cuba. Ik denk i.i.g. beter weer dan hier. Het schijnt dat de maand februari klimatologisch de koudste wintermaand is in Holland, met kans op vorst overdag. Ken je dat; vrieskou, je komt thuis en mag je je handen klemmen onder de oksels van je mama en met je neus diep verstopt tussen haar grote borsten... En laat deze pinda dan toch zijn biezen pakken en tijdelijk verkassen naar verre oorden met tropische temperaturen... Dikke vet, maar wij zijn weg. Gezellige carnaval allemaal.
“Cali y Cuba, estamos llegando !”, oftewel “here we come”.