Surprise at the hangout - Reisverslag uit Carlsbad, Verenigde Staten van Ferry Wijck - WaarBenJij.nu Surprise at the hangout - Reisverslag uit Carlsbad, Verenigde Staten van Ferry Wijck - WaarBenJij.nu

Surprise at the hangout

Blijf op de hoogte en volg Ferry

12 Februari 2019 | Verenigde Staten, Carlsbad

maandag 11 februari;
Vrijdag 8 februari vetrekken we vanuit Amsterdam eerst naar Londen en van daaruit door naar Los Angeles. De eerste vlucht duurde niet erg lang. Maar het was wel billen knijpen bij de landing; harde wind en regen maakten het de piloot niet gemakkelijk. De vlucht naar LA ging op wieletjes; mooie dreamliner van Norwegian Air. In LA gauw de gereserveerde autos opgehaald en downsouth 405 richting San Diego. De eerste opvang is bij mijn nicht Sabrina en Steve. Hun huis is groot genoeg om nog eens 7 dutchies erbij te hebben. Ik herinner me nog dat de laatste keer dat we hier waren, nu zo'n 17 jaar geleden, Bina ons eerst moest rondleiden door haar huis, zo groot was het. "We need a map of the house in case we get lost".
De volgende dag, zaterdag 9 febr, naar La Jolla (spreek uit; la hoja) voor de eerste sightseeing trip. La Jolla is een badplaats bij San Diego waar de zeehonden, zeeleeuwen en pelikanen uitrusten en op het strand bevallen van hun puppies.

De reden van onze vakantie in Cali was om getuige te zijn bij een typische Amerikaanse bruiloft van Julian en Justin. Julian, onze baby cousin en dochter van Ramona (my baby sister), wist niets van onze komst. Ook mijn oom Ben en tte Mady werden buiten onze plot gehouden. Het leek me zo leuk om ze te verrassen op de bruiloft; Wijckies do like surprises. Om niet alle aandacht weg te trekken op de weddingday, werd een hangout party geregeld door mama Ramona. Randy belde Julian vanuit de voordeur op om haar alvast te feliciteren. Tegelijkertijd vragend of ze naar de voordeur wilde komen. We stelden ons verdekt op in de lobby. En there we were, Julian in shock en in tranen. Ze was zo verrast. En ik stelde me voor zoals ik haar 7 jaar geleden voor het laatst had gezien toen ze 2 weken bij ons had gelogeerd; teer, kwetsbaar en zo klein. En nu met die hoge hakken zo groot en rank als een sequoia. Wat zag ze er prachtig uit en dan nog niet eens in haar eigen gemaakte bruidsjurk; gorgeous. In het bahassa zou ik zeggen; cewek cantik, of ook wel lekker ding. Daarna kwam de verrassing voor oom Ben en tte Mady, Julian's opa en oma. Als ze beiden een gebit zouden hebben, vielen die nu direct op de grond. Wat een emoties ontstonden er bij ons allemaal. En daarna de zaal in waar een live band speelde. Veel gedronken en gedanst, en oom Ben voorop zoals verwacht. Leroy raakte al snel bekend met de vrienden van Justin. Het werd na een lange dag ook nog eens een lange avond. En voor Leroy en Sonny ook nog eens een lange nacht... Maar ze werden door neef Nolan en Beth Ann keurig netjes thuis gebracht. Zo de eerste kennismaking met de US was daar. Helen die nog niet eerder in Cali was geweest, werd getrakteerd op een andere wereld. Amazing waren de brede freeways en grote cars. Wij hadden vanuit Holland 2 middle class cars gehuurd. Gezien onze hoeveelheid koffers waren deze auto's niet toegerust op 7 personen en 10 hutkoffers. Geen probleem voor Leroy die meteen om een upgrade vroeg voor beide auto's. Een big car en een big SUV. De SUV was al voldoende voor 7 personen. Roll tide !

Verslag uit: Verenigde Staten, Carlsbad

Wijckiesgoeswest: California en Cuba

Nog twee daagjes knipperen met de oogjes en we trekken er weer op uit. Ha, dit wordt wel een hele bijzondere reis. Het eerste gedeelte wordt een gezamenlijk Wijckies uitje. Jawel, met het hele gezin en aan- en inhang incluis. The chocolate family gaat iemand verrassen op een bruiloft in California; onze baby cousin Julian en haar vriend Justin. Zij gaan trouwen en hebben een winery uitgekozen als trouwlocatie.En wel in het plaatsje Ramona, dicht bij San Diego. Laat nou haar moeder, mijn nicht, ook Ramona heten. How loyal and romantic. Met de Wijckies gaan we daarna nog eens een 10 daagse rondreis maken door Cali en Nevada. Hoe leuk is dat ? In welk gezin willen de volwassen kinderen nog met die paps en die mams op route ? Ik geniet nu al.
Als de boys en girls terug gaan naar Holland, pakken Hanny en ik de plane naar Cuba. Een land dat op ieders bucketlist zal staan. We weten niet wat we daar aantreffen na die verwoestende tornado van vorige week in Havana, maar laten we positief blijven. Er is veel te zien en te beleven op Cuba. Ik denk i.i.g. beter weer dan hier. Het schijnt dat de maand februari klimatologisch de koudste wintermaand is in Holland, met kans op vorst overdag. Ken je dat; vrieskou, je komt thuis en mag je je handen klemmen onder de oksels van je mama en met je neus diep verstopt tussen haar grote borsten... En laat deze pinda dan toch zijn biezen pakken en tijdelijk verkassen naar verre oorden met tropische temperaturen... Dikke vet, maar wij zijn weg. Gezellige carnaval allemaal.
“Cali y Cuba, estamos llegando !”, oftewel “here we come”.