Wedding Julian en Justin. - Reisverslag uit Carlsbad, Verenigde Staten van Ferry Wijck - WaarBenJij.nu Wedding Julian en Justin. - Reisverslag uit Carlsbad, Verenigde Staten van Ferry Wijck - WaarBenJij.nu

Wedding Julian en Justin.

Blijf op de hoogte en volg Ferry

12 Februari 2019 | Verenigde Staten, Carlsbad

zondag 10 februari.

De hangout was dus best wel emotioneel. Daar waren ook de nichtjes Marissa, die ik 17 jaar geleden voor het laatst gezien heb in Calabasas/Cali, en Ramona, mijn lieve baby sister. De hugs en kisses vlogen in het rond. Nolan (zoon van Marissa) ook, die ik alleen als kleine jongen van 10 jaar heb gekend. Nu 17 jaar later met een lengte van een NBA basketballer. Daar waren natuurlijk ook de partners van Ramona en Marissa, de een very laid-back en de ander een beetje hyper. Bonny, Caressa en Robin waren ook over gekomen voor de bruiloft. Het was een drukte van jewelste met fam van Justin en hun vrienden.
De volgende dag, 10 febr, de bruiloft. Eerst met de hele fam ontbeten en daarna terug naar ons resort to dress up. Gisterenavond waren we erg laat bij de hangout en wie ons kent weten dat het daarna erg laat werd. Dat lag voornamelijk aan de live band. Leuke nummers van o.a. Eagles, Ike en Tina Turner, Wilson Pickett, Jackson Browne. Swing en soul. De dag van de bruiloft bij het ontbijt ook een beetje te laat, maar nog wel french toast met scrumbled eggs. Na de dress up, up to the wedding, en laat ik eerlijk zijn; weer een beetje laat. Laten we het maar houden op WIJCKIES-style… Zie ook onze eerdere trips in Azië. Het positieve is dat we als hele gezin consequent blijven. Ha.
Het was verrekte koud en het regende af en toe. We moesten de bergen in om bij de winery te komen, een aardig kronkelig parcours. Ja, inderdaad een idyllische omgeving. Maar wel right in the middle of nowhere. Het zou en het moest op z’n Amerikaans zijn, buiten in het gras. Ramona had al gewaarschuwd aan Hanny; don’t put on your high heels ! Dus in Holland nog gauw voor 10 euri van die slettebakjes gekocht. “Kan ik ze in Cuba achter laten”, zei ze nog. Zeker, daar wordt iedere Cubaanse helemaal wild van…
De stoelen stonden buiten opgesteld en we zochten gauw tussendoor naar onze stoelen. Iedereen had zijn naamkaartje aan zijn stoel hangen. Eerst kwamen de groommates en de bridalmaids door het middenpad. Stuk of acht vrienden en vriendinnen van het bruidspaar. De dames links opgesteld en de heren rechts met hun gehuurde tuxedo’s en glimmende lakschoentjes. Dan kwam Justin met zijn moeder en Julian met Ramona down the aisle. Er werd een welkomstlied gespeeld alsof het een treurige bedoening moest worden. Ik zat naast Dillon, keek hem aan en hij voelde mij al aan… Maar niets was minder waar. Het begon zowaar te rocken, ook de regen en de wind, helaas. Dan kwam voor mij het belangrijkste en dat is dat Ramona haar dochter Julian ‘weggaf’ aan Justin met een innige hug. Ik weet zeker dat ze iets in zijn oor heeft gefluisterd, iets van; ‘promise to take good care of my girl or I bite in your ear…! Haha. The vows werden uitgesproken, gevolgd door een gezamenlijke yes en ieder had een eigen speech voor de ander, alles met een lach en een traan. En zowaar de zon, gevolgd door wat zonnestralen, brak door de grote partytent. Zo heeft iedereen het gewild, maar dan met 30 graden Celsius. Ach, wie het kleine niet eert, is het grote niet weert.
Het was so f…ing cold. Niet voor mij, ik had in mijn diensttijd immers enkele weken commandotraining gehad in de winter. Mijn ogen waren vooral gericht op de dames in hun wijnrode jurkjes. De derde van links stond te shaken van de kou. Ochgerrum ! Weer keek ik Dillon aan die mij meteen begreep. “Don’t do that Ferry, don’t interrupt the ceremony. Na de ceremony naar de eetzaal. Maar waar dan ? Verrekt was ook buiten onder een grote partytent. Hadden de dames weer niet op gerekend. Ja, het was echt koud op de stoeltjes voor de balletjes en de ladies-wangetjes. Maak mij niet uit. Ik eet ook desnoods frozen food. Terwijl we aten werd er gespeecht door de vrienden en mama Ramona. Was erg emotional. Daarna de openingsdans door Julian en haar opa, my dad oom Ben. De party kon eindelijk beginnen. Dansen en mafkezen. De chocolate family namen het voortouw gevolgd door de vrienden van de couple. Er werd geschreeuwd en gerapt alsof hun leven ervan af hing. De married couple tevreden, wij tevreden.
Natuurlijk even kennismaken met de vrienden van Justin. Bleek er eentje te zijn die Hollandse roots had. Een ander kwam erbij en vroeg mij meteen welke dirty words hij nog meer van mij kon leren. Hij kende er al een paar; ‘lovely klootzak’ en ‘nøken in de køken’ en bleef tegelijk in een schaterlach hangen. Goed zei ik, try this one at the bar; ‘hé, dikke lul, 5 bier’. Na te horen wat het betekende kropen ze zowat allemaal over de vloer en kwamen niet meer bij. Ach, weer wat missionarissen-werk gedaan, dacht ik.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Carlsbad

Wijckiesgoeswest: California en Cuba

Nog twee daagjes knipperen met de oogjes en we trekken er weer op uit. Ha, dit wordt wel een hele bijzondere reis. Het eerste gedeelte wordt een gezamenlijk Wijckies uitje. Jawel, met het hele gezin en aan- en inhang incluis. The chocolate family gaat iemand verrassen op een bruiloft in California; onze baby cousin Julian en haar vriend Justin. Zij gaan trouwen en hebben een winery uitgekozen als trouwlocatie.En wel in het plaatsje Ramona, dicht bij San Diego. Laat nou haar moeder, mijn nicht, ook Ramona heten. How loyal and romantic. Met de Wijckies gaan we daarna nog eens een 10 daagse rondreis maken door Cali en Nevada. Hoe leuk is dat ? In welk gezin willen de volwassen kinderen nog met die paps en die mams op route ? Ik geniet nu al.
Als de boys en girls terug gaan naar Holland, pakken Hanny en ik de plane naar Cuba. Een land dat op ieders bucketlist zal staan. We weten niet wat we daar aantreffen na die verwoestende tornado van vorige week in Havana, maar laten we positief blijven. Er is veel te zien en te beleven op Cuba. Ik denk i.i.g. beter weer dan hier. Het schijnt dat de maand februari klimatologisch de koudste wintermaand is in Holland, met kans op vorst overdag. Ken je dat; vrieskou, je komt thuis en mag je je handen klemmen onder de oksels van je mama en met je neus diep verstopt tussen haar grote borsten... En laat deze pinda dan toch zijn biezen pakken en tijdelijk verkassen naar verre oorden met tropische temperaturen... Dikke vet, maar wij zijn weg. Gezellige carnaval allemaal.
“Cali y Cuba, estamos llegando !”, oftewel “here we come”.

Recente Reisverslagen:

11 Maart 2019

Quardalavaca; strand en snorkelen.

09 Maart 2019

Santiago de Cuba

05 Maart 2019

Camagüey; een eerste indruk.

05 Maart 2019

Trinidad; omgeving en salsa les.

05 Maart 2019

Trinidad; omgeving en salsa les.
Ferry

Actief sinds 28 Jan. 2019
Verslag gelezen: 290
Totaal aantal bezoekers 5608

Voorgaande reizen:

08 Februari 2019 - 13 Maart 2019

Wijckiesgoeswest: California en Cuba

Landen bezocht: